Veel gestelde vragen

Vind hier per onderwerp, antwoord op uw vragen. Ontbreekt er een onderwerp? Of kan u geen antwoord op uw vragen vinden?


Kom hier in contact met Postmus.nl

  1. Kan ik de bestelling ook komen ophalen?
  2. Kan ik oude bestrating door Postmus laten afvoeren?
  3. Wanneer kan ik de bestelling komen ophalen?
  4. Vragen jullie statiegeld voor de pallets?
  5. Wat zijn de leverkosten?
  6. Hoe zit het met betalen bij bezorging?
  7. Waar moet ik op letten als de producten worden geleverd?
  8. Waar wordt de bestelling neergezet?
  9. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
  10. Wanneer leveren jullie de bestelling af?
  11. Wat is de levertijd?
Kan ik de bestelling ook komen ophalen?
Jazeker! U kunt ervoor kiezen uw bestelling af te halen op onze opslag in Katwijk, dan betaalt u geen bezorgkosten.
Kan ik oude bestrating door Postmus laten afvoeren?
De bestratingsmaterialen moeten op onze pallets worden gestapeld en met voldoende tussenruimte worden neergezet aan de weg. Tot max 80 cm hoog gestapeld. Hiervoor berekenen wij € 32,50 per ton stortingskosten. (1 ton = ± 8 m2). Het leveren en afvoeren wordt gelijktijdig uitgevoerd in één rit, anders worden er extra transportkosten berekend.
Wanneer kan ik de bestelling komen ophalen?
U kunt uw bestelling ophalen van maandag t/m vrijdag tussen 7.00 en 18.00 uur en zaterdag tussen 7.00 en 13.00 uur af komen halen op onze opslag in Katwijk op Valkenburgseweg 105. Wij informeren u zodra uw bestelling bij ons klaarstaat.
Vragen jullie statiegeld voor de pallets?
Indien goederen op meermalig te gebruiken europallets worden afgeleverd, wordt er statiegeld in rekening gebracht. Bij inlevering van de lege pallets wordt het statiegeld gecrediteerd, mits de pallets in goede staat verkeren.
Wat zijn de leverkosten?
Van orderbedrag incl. btw Tot orderbedrag incl. btw Transport incl. btw
€ 0,00 € 600,00 € 160,00
€ 600,00 € 1.200,00 € 130,00
€ 1.200,00 € 1.800,00 € 100,00
€ 1.800,00 € 2.500,00 € 75,00
€ 2.500,00  + Franco

*met uitzondering van pont & veerkosten

Hoe zit het met betalen bij bezorging?
U kunt vooraf per bank betalen of pinnen mij onze chauffeur. Betaling bij onze chauffeur kan eventueel ook contant. Houd er rekening mee dat betalingen per bank 2 werkdagen nodig hebben om te worden verwerkt. Betalingen boven de € 1.500,00 dienen vóór levering te worden voldaan op kantoor of per bank.
Waar moet ik op letten als de producten worden geleverd?
Controleer de producten bij aankomst op eventuele onvolkomenheden in o.a. kleur, structuur en controleer of u het aantal heeft ontvangen dat u besteld heeft. Let er op dat u de verpakking tot aan verwerking zoveel mogelijk intact laat. Vroegtijdig verwijderen van de hoes kan leiden tot kalkuitbloei en kleurverschillen bij betonproducten en sommige natuursteen soorten. Hiervoor geldt verwerken = accepteren.
Waar wordt de bestelling neergezet?
De materialen worden gelost naast de auto op een voor de auto bereikbare plaats, uitsluitend via de verharde weg. De plaats waar het materiaal gelost wordt, bepaalt de chauffeur in overleg met u. Zorg ervoor dat er vooraf voldoende ruimte is gereserveerd op de leverplaats voor zowel de vrachtwagen als uw bestelling. Wij leveren uw bestelling op pallet of in bigbag en los gestort op de begane grond.
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Wijzigingen in uw bestelling kunt u tot 48 uur van tevoren doorgeven. Daarna kan uw bestelling niet meer gewijzigd worden. Wilt u uw bestelling toch wijzigen, dan zullen er € 15.00 behandelingskosten in rekening gebracht worden. Speciaal bestelde materialen kunnen na bestelling NIET meer gewijzigd worden.
Wanneer leveren jullie de bestelling af?
Alle producten worden van maandag t/m vrijdag geleverd tussen 7.00 en 17.00 uur met een vrachtwagen. Wij nemen aan het einde van de dag contact met u op. Wij geven een indicatie van de levertijd. Dit zal een dagdeel zijn, bijvoorbeeld ochtend of middag. Wij proberen zo goed mogelijk een indicatie te geven van de levertijd, maar houdt desondanks rekening met een marge van ca. 1 uur. Onze voorkeur gaat er naar uit dat u zelf aanwezig bent op het moment dat wij de materialen bij u afleveren. Geen enkele vertraging in (af)levering kan aanleiding geven tot schadevergoeding.
Wat is de levertijd?
De levertijd wordt in overleg met u bepaald. Wij nemen altijd contact met u op voordat de levering plaatsvindt om een geschikte leverdag te bepalen. De levertijd wordt mede bepaald door de beschikbaarheid van de producten. Producten die op voorraad zijn, kunnen wij binnen enkele dagen uitleveren. Indien de producten niet voorradig zijn, hanteren wij 5-10 werkdagen levertijd, mits voorradig bij de leverancier. Mocht de levertijd langer zijn dan 10 werkdagen, dan nemen wij altijd even contact met u op.