Veel gestelde vragen

Vind hier per onderwerp, antwoord op uw vragen. Ontbreekt er een onderwerp? Of kan u geen antwoord op uw vragen vinden?


Kom hier in contact met Postmus.nl

  1. Hoeveel kabel zit er standaard aan de MOVE bewegingsmelder?
  2. Kan ik de kabel van de MOVE verlengen?
  3. Kan ik de bewegingsmelder verbinden of aansluiten op andere apparaten?
  4. Werkt de bewegingsmelder automatisch als deze wordt aangesloten?
  5. Hoe kan ik zien of ik de bewegingsmelder juist heb aangesloten?
  6. Hoe stel ik de tijd in van de bewegingsmelder?
  7. Wanneer is de bewegingsmelder actief?
  8. Kan ik de bewegingsmelder aan meerdere transformatoren koppelen?
  9. Kan ik meerdere bewegingsmelders aan elkaar koppelen?
  10. Hoe monteer ik de bewegingsmelder?
  11. Kan ik de bewegingsmelder dicht bij andere apparaten ophangen?
  12. Wat is de bovenzijde van de bewegingsmelder?
  13. Wat is de uittredehoek van de bewegingsmelder?
  14. Reageert de bewegingsmelder ook op nachtdieren/huisdieren?
  15. Moet je de sensor van de bewegingsmelder schoonmaken?
  16. Is de hoek van de bewegingsmelder instelbaar?
  17. Is de gevoeligheid van de bewegingsmelder instelbaar?
  18. Wat moet ik doen als de bewegingsmelder niet werkt?
  19. Functioneert de bewegingsmelder op de CB transformatoren?
  20. Hoeveel kabel zit er standaard aan de SMART MOVE bewegingsmelder?
  21. Hoe kan ik controleren of de SMART EXTENDER het bereik tussen mijn telefoon en de SMART-HUB 150 verg
  22. Hoe voeg ik de SMART EXTENDER toe aan mijn tuin?
  23. Kan ik meerdere SMART EXTENDER aan één tuin toevoegen?
  24. Hoe monteer ik de SMART EXTENDER?
  25. Kan ik de SMART EXTENDER dicht bij andere apparaten ophangen?
  26. Wat moet ik doen als de SMART EXTENDER niet werkt?
  27. Waar kan ik de SMART EXTENDER terugvinden in de in-lite app?
  28. Wat is de bovenzijde van de bewegingsmelder?
  29. Wat is de uittredehoek van de bewegingsmelder?
  30. Moet je de sensor van de bewegingsmelder schoonmaken?
  31. Is de bewegingsmelder waterdicht?
  32. Is het nodig om de SMART MOVE te updaten?
  33. Gaat de SMART EXTENDER automatisch aan als ik deze aansluit?
  34. Wanneer is de SMART EXTENDER actief?
  35. Moet ik de SMART EXTENDER updaten?
  36. Is de SMART EXTENDER waterdicht?
  37. Kan ik de SMART EXTENDER aansluiten op de transformatoren CB-081, CB-056, HUB-50 of de HUB-100?
  38. Kan ik de SMART EXTENDER uitzetten?
  39. Kan ik de SMART EXTENDER resetten?
Hoeveel kabel zit er standaard aan de MOVE bewegingsmelder?
De MOVE bewegingsmelder voor de HUB-50/100 transformators is standaard uitgerust met een aansluitkabel van 2 meter en kan eventueel tot 22 meter verlengd worden met behulp van 1 of meerdere MOVE EXT CORD 5 MTR.
Kan ik de kabel van de MOVE verlengen?
De MOVE bewegingsmelder wordt standaard geleverd met een kabellengte van 2 meter en kan eventueel tot 22 meter verlengd worden met behulp van 1 of meerdere MOVE EXT CORD 5 MTR.
Kan ik de bewegingsmelder verbinden of aansluiten op andere apparaten?
Nee dat kan niet. De MOVE bewegingsmelder is zijn uitsluitend ontwikkeld voor de HUB-50/100. De SMART MOVE bewegingsmelder is uitsluitend ontwikkeld SMART HUB-150.
Werkt de bewegingsmelder automatisch als deze wordt aangesloten?
De MOVE bewegingsmelder voor de HUB-50/100 is actief bij de stand licht-/donkerschakeling en/of bewegingsmelding. Kijk voor meer informatie in de handleiding. De SMART MOVE bewegingsmelder voor de SMART HUB-150 moet eerst circa drie uur opgeladen worden in direct daglicht voor gebruik. Via de in-lite app voeg je de SMART MOVE toe en kun je deze instellen.
Hoe kan ik zien of ik de bewegingsmelder juist heb aangesloten?
De tijdinstelling van de MOVE bewegingsmelder wordt zichtbaar op het touchscreen van de HUB-50/100 als de bewegingsmelder correct is aangesloten. Kijk voor meer informatie in de handleiding. De werking van de SMART MOVE bewegingsmelder voor de SMART HUB-150 transformator kun je controleren in de in-lite app. Kijk voor meer informatie in de handleiding.
Hoe stel ik de tijd in van de bewegingsmelder?
De tijd van de MOVE stel je in via het touchscreen op de HUB-50/100. Je hebt de keuze uit 1, 3 of 9 minuten. De verlichting zal het aantal ingestelde minuten branden nadat in het donker beweging is gedetecteerd Kijk voor meer informatie in de handleiding. De SMART MOVE stel je in via de in-lite app. Het aantal minuten dat je de verlichting wilt laten branden na detectie van beweging is per minuut, per kabel en per routine instelbaar Kijk voor meer informatie in de handleiding.
Wanneer is de bewegingsmelder actief?
De MOVE is actief bij de stand licht-/donkerschakeling en/of bewegingsmelding. Het is mogelijk om de tijd dat de verlichting uitschakelt na bewegingsdetectie in te stellen na 1, 3 of 9 minuten. De SMART MOVE functioneert uitsluitend in het donker. Het aantal minuten dat je de verlichting wilt laten branden na detectie van beweging is per minuut, per kabel en per routine instelbaar Kijk voor meer informatie in de handleiding.
Kan ik de bewegingsmelder aan meerdere transformatoren koppelen?
Het is mogelijk om meerdere SMART MOVE bewegingsmelders te koppelen aan 1 SMART HUB-150 transformator. Deze kunnen ook allemaal apart qua tijd ingesteld worden. Eenmaal gekoppeld werken ze gezamenlijk in een zogenaamd mesh netwerk. Ook kunnen meerdere SMART HUB-150 transformators aan één bewegingsmelder gekoppeld worden. Voor de MOVE bewegingsmelder voor de HUB-50/100 transformatoren is dit NIET mogelijk. 1 transformator met 1 bewegingsmelder en vice versa.
Kan ik meerdere bewegingsmelders aan elkaar koppelen?
Nee, dit is niet mogelijk met de MOVE voor de HUB-50/100 transformators. 1 transformator met 1 bewegingsmelder en vice versa. Het is wel mogelijk om meerdere draadloze SMART MOVE te koppelen aan een SMART HUB-150 transformator. Deze kunnen ook allemaal apart qua tijd ingesteld worden. Eenmaal gekoppeld werken ze gezamenlijk in een zogenaamd mesh netwerk. Ook kunnen meerdere SMART HUB-150 transformators aan één bewegingsmelder gekoppeld worden.
Hoe monteer ik de bewegingsmelder?
De MOVE voor de HUB-50/100 en de SMART MOVE voor de SMART HUB-150 transformator worden in principe op een hoogte van 2 m vlak tegen een muur of schutting bevestigd. Raadpleeg de handleiding voor meer informatie.
Kan ik de bewegingsmelder dicht bij andere apparaten ophangen?
In principe kan dat, uitgezonderd apparaten die veel warmte afgeven zoals bijv. de uitlaat van een Hr-ketel. De MOVE en SMART MOVE bewegingsmelders reageren op beweging i.c.m. warmte.
Wat is de bovenzijde van de bewegingsmelder?
De bovenzijde van onze producten is te herkennen aan het in-lite logo. Deze moet leesbaar zijn.
Wat is de uittredehoek van de bewegingsmelder?
De uittredehoek, ofwel het detectiegebied, is verticaal 40 graden en horizontaal 105 graden. Bekijk de MOVE en SMART MOVE productpagina's voor meer informatie.
Reageert de bewegingsmelder ook op nachtdieren/huisdieren?
De MOVE en SMART MOVE bewegingsmelders reageren op beweging i.c.m. warmte. Kleine dieren geven te weinig warmte en dus zullen de bewegingsmelders daar niet op reageren.
Moet je de sensor van de bewegingsmelder schoonmaken?
Ja, maak min. 1 keer per jaar de sensor van de MOVE / SMART MOVE bewegingsmelder schoon met een vochtige doek.
Is de hoek van de bewegingsmelder instelbaar?
Ja, maar alleen in de verticale richting door de MOVE of SMART MOVE bewegingsmelder naar beneden te kantelen. Dit doe je om het bereik te beperken.
Is de gevoeligheid van de bewegingsmelder instelbaar?
Nee, maar door de MOVE of SMART MOVE bewegingsmelder meer naar beneden te kantelen kan het bereik wel beperkt worden.
Wat moet ik doen als de bewegingsmelder niet werkt?
Controleer of de bewegingsmelder nog juist is aangesloten, de transformator correct ingesteld is en of de (voorzijde van de) bewegingsmelder schoon is. Raadpleeg eventueel de handleiding. Indien dit een SMART MOVE betreft is het ook mogelijk dat het zonnepaneeltje de interne batterij niet opgeladen heeft. Leg hem circa 3 uur in direct daglicht om hem op te laden. Lukt het dan nog niet? Neem dan contact op met de hovenier of dealer waar het product is aangeschaft.
Functioneert de bewegingsmelder op de CB transformatoren?
Nee, de MOVE is speciaal ontwikkeld voor de HUB-50/100. De SMART MOVE is speciaal ontwikkeld voor de SMART HUB-150.
Hoeveel kabel zit er standaard aan de SMART MOVE bewegingsmelder?
De SMART MOVE bewegingsmelder kan dankzij de draadloze verbinding en de mesh netwerkfunctionaliteiten over bijzonder grote afstanden bediend worden. Hij kan met gemak in de grootste tuinen geïnstalleerd worden, maar de werking is afhankelijk van de afstand tot de SMART HUB-150, smartphone en omgevingsfactoren. Zo wordt de verbindingssterkte verminderd als het signaal bijvoobeeld door dikke met staal versterkte buitenmuren moet gaan.
Hoe kan ik controleren of de SMART EXTENDER het bereik tussen mijn telefoon en de SMART-HUB 150 verg
Dit kan je vinden in de in-lite App. Ga naar Instellingen --> Tuin --> SMART EXTENDER. Hier staat aangegeven of de SMART EXTENDER verbinding heeft met je tuin.
Hoe voeg ik de SMART EXTENDER toe aan mijn tuin?
Dit kunt u doen in de in-lite App. Ga naar Instellingen --> Tuin --> SMART EXTENDER. Voeg hier de SMART EXTENDER toe aan je tuin.
Kan ik meerdere SMART EXTENDER aan één tuin toevoegen?
Ja, het is mogelijk om meerdere SMART EXTENDER’s toe te voegen aan één tuin. Hierdoor vergroot je het bereik tussen je telefoon en de SMART-HUB 150.
Hoe monteer ik de SMART EXTENDER?
Monteer de SMART EXTENDER met de bijgeleverde schroef aan de muur (in de buurt van een stopcontact) en plaats de stekker in het stopcontact. Let op! Plaats de SMART EXTENDER niet in de buurt van andere communicatie apparaten (bijvoorbeeld een Wifi router), omdat dit verstoring kan veroorzaken.
Kan ik de SMART EXTENDER dicht bij andere apparaten ophangen?
Nee, plaats de SMART EXTENDER niet in de buurt van andere communicatie apparaten (bijvoorbeeld een Wifi router), omdat dit verstoring kan veroorzaken. Houd de afstand tot magnetrons, wifi-routers en grote metalen voorwerpen/constructies zo groot mogelijk.
Wat moet ik doen als de SMART EXTENDER niet werkt?
Doorloop onderstaande stappen: 1. Controleer of de SMART EXTENDER en SMART HUB-150 zijn voorzien van voeding via het stopcontact 2. Controleer of je Bluetooth op "aan" staat bij de instellingen van je telefoon/tablet. 3. Verklein de afstand tussen de SMART EXTENDER en de geïnstalleerde (en eerder verbonden) SMART HUB-150. 4. Voorkom storing tussen de SMART EXTENDER en andere draadloze apparaten door de afstand van de SMART EXTENDER en/of je telefoon/tablet tot andere draadloze apparaten te vergroten. 5. Plaats de SMART EXTENDER verder af van grote metalen apparaten die kunnen storen, zoals magnetrons, wifi-routers. Probeer de volgende tips: 1. Staan er al een aantal speakers, koptelefoons en andere apparaten in je telefoon of tablet? Verwijder dan ook hier de apparaten waar je weinig of geen gebruik van maakt. Vanaf een bepaald punt kan je telefoon overbelast raken. 2. Start je telefoon of tablet opnieuw op. 3. Reset de SMART EXTENDER door de knop 15 sec in te drukken totdat deze gaat knipperen. Let op! De SMART EXTENDER maakt nu geen deel meer uit van de tuin in de in-lite app. Voeg deze opnieuw toe.
Waar kan ik de SMART EXTENDER terugvinden in de in-lite app?
Je kunt de SMART EXTENDER terugvinden in de in-lite App. Ga daarvoor naar Instellingen --> Tuin --> SMART EXTENDER
Wat is de bovenzijde van de bewegingsmelder?
De bovenzijde van onze producten is te herkennen aan het in-lite logo. Deze moet leesbaar zijn.
Wat is de uittredehoek van de bewegingsmelder?
De uittredehoek, ofwel het detectiegebied, is verticaal 40 graden en horizontaal 105 graden. Bekijk de MOVE en SMART MOVE productpagina's voor meer informatie.
Moet je de sensor van de bewegingsmelder schoonmaken?
Ja, maak min. 1 keer per jaar de sensor van de MOVE / SMART MOVE bewegingsmelder schoon met een vochtige doek.
Is de bewegingsmelder waterdicht?
Ja, de MOVE en SMART MOVE zijn bestand tegen regenbuien en hebben een IP-waarde van 65.
Is het nodig om de SMART MOVE te updaten?
Ja, om de SMART MOVE optimaal te laten werken, is het van belang dat de software van de SMART MOVE up-to-date is. Indien er nieuwe software beschikbaar is, wordt dit via de in-lite APP aangeboden. In het routinescherm zal er een update knop zichtbaar worden. Zorg voor een goede 3/4/5G internetconnectie en maak middels Bluetooth connectie met de SMART-HUB 150 om de nieuwe software te kunnen downloaden. Open de app en check na een aantal minuten of er een update beschikbaar is in het routine scherm.
Gaat de SMART EXTENDER automatisch aan als ik deze aansluit?
Om de SMART EXTENDER te laten werken voeg je deze toe aan de “tuin” in de in-lite App. Ga daarvoor naar Instellingen --> Tuin --> SMART EXTENDER
Wanneer is de SMART EXTENDER actief?
De SMART EXTENDER is actief wanneer deze van voeding is voorzien via het stopcontact.
Moet ik de SMART EXTENDER updaten?
Ja, om de SMART EXTENDER optimaal te laten werken is het van belang dat de SMART EXTENDER up-to-date is. Zorg daarom voor een internet connectie en connectie met de SMART-HUB 150 om de altijd nieuwe software te downloaden in de in-lite app. Wanneer er een nieuwe update beschikbaar is verschijnt dit in het SMART EXTENDER scherm.
Is de SMART EXTENDER waterdicht?
Nee, de huSMART EXTENDER is niet waterdicht. Plaats daarom de SMART EXTENDER altijd binnensis.
Kan ik de SMART EXTENDER aansluiten op de transformatoren CB-081, CB-056, HUB-50 of de HUB-100?
Nee, de SMART EXTENDER werkt alleen met de SMART HUB-150.
Kan ik de SMART EXTENDER uitzetten?
Ja, je kunt de SMART EXTENDER uitzetten door de stekker uit het stopcontact te halen.
Kan ik de SMART EXTENDER resetten?
Ja, je kunt de SMART EXTENDER resetten door de knop op de SMART EXTENDER 15 sec in te drukken totdat deze gaat knipperen. Let op! De SMART EXTENDER maakt nu geen deel meer uit van de tuin. Om deze opnieuw toe te voegen, ga je naar Instellingen --> Tuin --> SMART EXTENDER.